2D, 3D

Spegelbilden är 2-dimensionell. Spegelbilden är 3-dimensionell. Ett foto är två. Varför skulle en spegel vara tre. På ett foto av en spegel ser man bakgrunden bättre än direkt i spegel när man är svagsynad. Vi diskuterade fram och tillbaka. Spegeln kan inte jämföras med en lins. Spegeln måste jämföras med en bild, annars kan man inte se likheter och skillnader... Om spegeln skulle vara konkav skulle den kanske kunna "likställas" med en lins. Men bilden i en spegel är tvådimensionell. Vi är inga experter, men står kvar vid våra åsikter. Sen kommer det:
Med dig kan man inte diskutera.

??

Det är väl det vi gjorde? Diskuterade! Varför anklagas jag för att inte kunna diskutera? För att jag inte tar över den andres åsikt? För att jag inte försöker prata över den andra? För att jag inte möts på "halva vägen". Hmm.. Diskussioner är väl inte bara diskussioner när ena "vinner"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0