...

När mitt intresse för den uppgiften tryter gör jag inte heller uppgiften bra. Jag har utbildat mig och är egentligen ganska nöjd med valet av utbildningen, men märker att den kanske ändå inte leder mig dit jag vill komma. På jobbet kommer jag i kontakt med delar av det som intresserar mig, men hela uppgifter är inte riktade mot mitt område. Då stänger jag på sätt och vis av. Jag måste lära mig låtsas att jag har intresset nog att göra hela uppgiften bra.

Den enda som man kan ändra på är sig själv, men det är så många andras beslut som inverkar på om man kan göra den förändringen. Eftersom satsningen man gör kanske inte betalar sig kan man besluta sig för att inte satsa. Annars kommer prestationsångesten. Allt ska vara perfekt, men allt ska betala sig.

Jag funderar på vart jag ska satsa. När kommer jag till mitt mål? Hur kommer jag dit? Kan jag definiera mitt mål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0