Livet är så svårt för vissa

Jag är inte snäll. Det finns ju en som på jobbet som är så ... hur ska man uttrycka det? ... överkänslig är nog ganska passande. Hon kan inte sova på nätterna för att hennes granne (som bor en våning under henne) har en dator vars fläkt är för högljudd. Hon krävde ett nytt bord för att hon tyckte att det hon hade var för instabilt för att hon skulle kunna skriva (fast att en annan kollega haft samma bord i sex månader och aldrig märkt det). Hon har försett sitt bord med en skumgummilist för att bordet "strålar" kall luft ner på låren. Hon kan inte ha dörrarna stängda för att det blir för unket. Hon kan inte sitta i diverse rum för att hon tycker de är för mörka. Hon kan inte ... ... det är så mycket som är jobbigt i hennes liv.

Idag var jag inte snäll. För jag började skratta när hon beskrev hur långt ut på landet hon bott. Hur svårt livet var då. det var så långt till allt och livet kunde inte fungera som vanligt. Jag skrattade inte mycket. Jag skrattade bara till ... när hon sa att byn låg 8 km bort. I ett landskap där det snöar var tionde år. Kunde inte låta bli att skratta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0