trotsig medelåldring

Jag träffar de där konstiga personerna väldigt ofta. Antagligen gör alla det. Det är väl ingen som inte stöter på konstiga personer? Igår till exempel, cyklade jag den vanliga vägen förbi parken påväg hem från jobbet och såg en medelålders man i kostym, ordentligt nedstoppad skjorta och blanka skor gå och slå på varenda träd han passerade med en tom vattenflaska. Han uppfattades av mig mer som en trotsig 13-åring som haft det lite jobbigt i skolan och nu var påväg hem till ett hem där han med stor säkerhet skulle få sig en rejäl utskällning för någonting som hänt. Jag minns de så väl de där pojkarna som gick med trots och ilska genom de unga åren i livet. Jag tittade alltid på dem och ville ibland så gärna fråga vad som var fel, men eftersom jag alltid möttes av en blick som visade att de lika gärna skulle kunna släppa ut ilskan över mig frågade jag aldrig. Sånna människor utstrålar sådan aggressivitet! Även mannen igår gav denna "i kill you!"-blicken (http://www.youtube.com/watch?v=psvL2eYQ7YM) och därför frågade jag inte varför han betedde sig så. Nåja, hoppas ni tycker Achmed i länken ovan är kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0