En moderats svartvita tänkande

Nyss lyssnade jag på Lantz i P1. Jag brukar göra det när jag jobbar. Det är skönt att lyssna på svensk radio fast att det ibland är jobbigt att läsa tyska och samtidigt höra svenska. Men det är i alla fall möjligt. Att lyssna på tysk radio och läsa tysk text går inte alls. Då fattar jag varken vad jag läser eller vad jag hör. Dessutom får jag huvudvärk.

Hursomhelst så var Hillevi Engström med. Hon hade fått frågan om hon var feminist. Hon tyckte sig inte riktigt kunna svara på det och hade då ställt sig frågan om hon var motsatsen - antifeminist och hua, nej det gick ju inte alls (inte alls politiskt korrekt och en absolut betesfri krok i röstfiskandet!).

Men! måste man vara antingen eller? Är man antingen feminist eller antifeminist. Kanske förklarar det vissa, i min närhet, moderaters tankebanor, men inte mer. Är det ett allmänt sätt att tänka i partiet? Är det så de behandlar alla frågor?

Är man rik när man inte är fattig? Är man snäll för att man inte är dum?

Är allt alltid antingen eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0