Le Lotus d'Orange bryter tystnaden...

Möten mellan människor sker ideligen. Det inträffar många olika typer
av möten. De vardagliga, de festliga, de proffesionella, de privata etc. Ofta är det konflikter som skakar om och berör många personer.

Med denna blogg vill jag beskriva olika möten mellan människor som jag
upplever direkt eller indirekt.

Är det inte konstigt att vi aldrig tycker lika? Att vi alltid kan
diskutera minst två olika ståndpunkter OCH att båda är lika mycket
rätt beroende på ur vilken synvinkel betraktaren skådar?

Personligen kommer jag aldrig besitta förmågan att sätta mig in i allas
blickriktningar, speciellt inte när jag själv är en direkt aktör i
situationen, men tillsammans kan vi utvärdera mötena. Kanske kan vi
även genom detta bli klokare och smidigare i vårt sätt att röra oss i
samhället. För den riktiga optimisten kan vi se det som en väg att
förbättra världen, men så långt vågar jag personligen inte sträcka mig.
Jag börjar med att berätta om saker jag upplevt och hoppas på att någon
annan läser det... och möjligtvis även reflekterar över det. Välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0