Banken

Idag ringde min bank till mig. De verkar fortfarande tro att det finns en trojan på mitt konto. Det är ju bra att de frågar och så, men nu har jag ju svarat att allt ser bra ut på mitt konto sedan en längre tid. Det roliga är att de inte vill att mina gireringar ska godkännas för de vet ju inte om jag har beställt dem. Det är snällt att de vill kontrollera, men om de bara skulle ha kollat vilket konto som var mottagare skulle de kanske inte tro att det var annat än normalt - det var nämligen till mitt sparkonto som är ihopkopplat med mitt konto.

Om det nu skulle vara en trojan på mitt konto skulle ju de kunna kontrollera det genom att gå in på servern och kolla. Jag kan ju inte göra något för att kolla det! Men jag vet inte om de tror att min så kallade trojan är en människa som har tillgång till mina data. I så fall ska de väl inte kalla det en trojan, utan för en hacker eller en dålig vän. Mitt andra konto har inte öppnats än. Ska låta det gå en stund innan jag tar ut pengarna från denna bank, men sen ska jag plocka ut allt jag har på det där kontot. Nu försöker de ju visa service, men deras lösning på problemen känns oproffisionella och osäkra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0