Blommor från chefen

Jag fick blommor av chefen. Det är min födelsedag, men det är inte så ofta vi får blommor här på jobbet. Verkar som han hade lust att ge blommor. Jag som är väldigt jämställd blir lite nervös att denna gest ska skapa någon typ av oro på jobbet bland kollegorna. Vi har en tradition att vi får ett presentkort på födelsedagen av alla. Något presentkort har jag inte fått än så kanske har de glömt det, men annars får jag blommor utöver den normala presenten.

Jag försöker att bara glädja mig över de rosa rosorna, de gröna bladen och mossan och de andra rosa blommorna. Det är ju onödigt att oroa sig för hur de andra ska reagera, men samtidigt måste beslut tas om var blommorna ska stå under dagen. Enligt tidigare situationer då någon fått blommor (senast när en slutade på jobbet) ska de stå i konferensrummet. Där har jag ställt kakorna som jag bakat dagen till ära (även det en tradition på företaget). Därför ställde jag blommorna i konferensrummet och inte bara på min plats.

Gjorde jag rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0