Jaha, då var man tillbaka...

Vi var på semester. Det är konstigt att vara tillbaka. Jag vet inte varför, men jag får alltid en slags depressionskänsla när jag kommer tillbaka efter en semester. Det handlar nog inte så mycket om att jag ska tillbaka till jobbet, utan mer att det under semestern händer så mycket som man först i efterhand kan reflektera över. Jag tycker ju att det är jättedumt att jag sovit bort tid under semestern, att jag retade mig på saker, att jag inte frågade om vissa saker mm. Det är konstigt att det blir så, men det blir så jämt. Dessutom handlar det om något slags dåligt samvete över känslor. T.ex var jag lite avundssjuk när jag hörde om att min bror varit i Afrika på semester. Kanske var det inte riktig avundsjuka, eller så var det en komplicerad form av avundssjuka - nämligen den som mixas av olika typer. Dels var jag lite ledsen över att jag inte visste att han varit där. Det gjorde att jag inte kände mig så viktig, men det är jag nog inte i hans liv, det borde jag redan veta. Dels var jag lite ledsen över att han varit ute och rest igen och jag satsar min semster åt att åka och hälsa på hemma, hämta saker till mitt framtida liv och nostalgera över gamla tider. Jag tror inte att jag egentligen skulle velat åka till Afrika i två veckor. Dels var jag också lite sur över att han igen har rest och släppt ut en massa skit i världen. Det känns så hopplöst att försöka att inte flyga mycket när det ändå finns så många som tar första bästa chans att sticka iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0