Konsten att gå på mina nerver

Trots att jag är lite av en expert på att gå på folks nerver så finns det de som lyckas gå på mina också. Det handlar mest om människor som är så löjliga. Idag var åter en situation som retar mig. Jag visade det inte utåt, men jag var irriterad. Vi ha en på jobbet som är sjukskriven. Det är osäkert om hon kommer tillbaka. Hon ville för en månad sedan komma och rensa sitt skrivbord, men kom inte - förrän idag. Hon har varit sjukskriven i fyra månader och innan dess jobbade hon inte på kontoret under nästan ett helt år. Under de senaste veckorna har vi behövt hennes arbetsplats. Av respekt till henne har vi inte rensat hennes skrivbord, utan skjutit mängden med papper till sidan på bordet så att det var möjligt att arbeta där. Idag kom hon äntligen för att rensa. Och vad säger kvinnan? Jo, med gnällig småbarnsröst säger hon:
- Vem har rensat mitt skrivbord.
Mitt svar med mer moderlig röst blev:
- Dina papper ligger ju alla där, de är bara skjutna lite åt sidan.
Hennes reaktion:
- Men det SÅG så städat ut.

Suck. Återigen en kvinna på över 45 som gnäller över småsaker. Det är en arbetsplats för bövelen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0