Bloggosfären..

Vad spännande det är med bloggvärlden ändå. Det hade jag inte fattat förut. Det är som en liten egen värld där man hamnar på rankinglistor i och med att någon annan som har en blogg länkar till en. Det påminner lite om när man spelar online-spel. Ju mer man länkar, desto fler glider in på bloggen och om man länkar andras bloggar stiger de i rankingen, men samtidigt kanske de blir nyfikna och kollar in på ens egna blogg och därigenom stiger grafen som där man ser hur många som läst bloggen... Om jag var arbetslös och inte förberedde mig på tre år med heltidsstudier och halvtidsjobb skulle jag nog anta utmaningen och luska ut det perfekta receptet för att få en framgångsrik blogg. Tills dess gör fortsätter jag skriva av den anledningen som jag började: för att jag vill.


http://bloggportalen.aftonbladet.se/BlogPortal/view/MostLinkedBlogs?categoryId=27&id=115952



Nu ser jag fram emot att fatta det där med bloggkrig, för det har jag inte heller fattat än. Det är ju också ett spännande beteendemönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0