De äter fiskar levande och jag får skäll för att jag tycker det är fel

För en tid sedan såg jag på tv hur några kineser åt en levande fisk som friterats. Det går tydligen att hålla en fisk vid liv fast att man friterar den om man är försiktig och inte skadar några vitala organ. Fruktansvärt, tycker jag och naiv som jag är trodde jag att alla som hör den historien skulle tycka samma sak. Jag trodde att bara knasiga kineser som inte fått med sig någon empati i livet skulle agera på det sättet och tycka att det är okej, men icke. Det finns så många människor som lärt sig att "acceptera andras kulturer" så att de helt enkelt förtrycker empatikänslor för djuret som ÄTS LEVANDE under VÄLDIGT LÅNG TID efter att det FRITERATS i hett olja... Är det inte sinnessjukt att JAG nästan läxades upp för att jag "inte accepterade kulturen som äter fiskar levande"? Jag kommer aldrig att förstå världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0