Med risk att vara den tredje i ledet som syftar fel :)

Följande mening läste jag på Aftonbladet idag under artikeln om Michele Bachmanns sk grodor (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13508207.ab):

”Jag tycker det är intressant att det var på 1970-talet som svininfluensan bröt ut senast, och då under en annan demokratisk president… Jimmy Carter. Jag skyller inte detta på president Obama, jag bara tycker att det är ett intressant sammanträffande.” Michele Bachmann kommenterade svininfluensans utbrott den 28 april 2009. Men det var en republikan, Gerald Ford, som var vid makten när svininfluensan drabbade USA 1976.

Är det inte kul att Aftonbladet gör ett fel i att syfta på att det var att hon valt just fel president istället för att hon valt att prata om att en sjukdom brytit ut under en viss presidents tid och att det ska ha någonting med varandra att göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0