Hur tänker du inför semestern?

Nedräkning till semestern är en spännande grej. Man ser det överallt på facebook och man hör det på jobbet. Idag är det min sista dag innan semestern och jag ser fram emot att nästa vecka ta tag i bara privata grejer, resa och ha kul. Naturligtvis undrar jag varför jag fick mens just idag. Det känns ju väldigt typiskt, eftersom jag trodde att jag skulle få den förra veckan. Fenomenet semesternedräkning verkar knyta väldigt starka band till mensen. Nåja, det är ju som det är.

Samtidigt som jag planerar för att resa bort planerar jag för att komma tillbaka. Tvättkorgen ska inte vara full när vi kommer hem och fyller på den med det från resväskorna. Det känns också väldigt ohygieniskt att låta tvätt ligga i korgen i två veckor. Därför tvättas det för fullt idag, trots helgens aktion att få bort högen.

Annat fixat för hemkomsten är allmän städning och en nyköpt konserv köttgryta med potatis. Det kan ju hända att vi kommer hem hungriga sent. (Jag vet! Jag tänker på allt! :P). Och choklad. Annars är kylskåpet tomt för ström ska sparas. Samtliga eluttag kommer att dras ut och störmförbrukningen kommer att ligga på noll.

Vad fixar du inför semestern? Vad hinner du med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0