Kommer liksom inte till skott

Konstigt nog känner jag att jag tappat gnistan lite. Jag brukar ha så mycket på gång samtidigt och jag brukar tycka att det är kul. Nu har jag mest ett dåligt samvete och ingen större lust att ta tid på mig och verkligen göra grejerna som är planerade. Jag är inte deprimerad eller så, utan jag tycker bara att det är så mycket roligare att t.ex. diska än att sätta mig och skriva om mina tankar här på bloggen. Jag tycker att det är mycket roligare att sova bort hela dagen än att äntligen skriva klart boken som jag började skriva för flera år sen (känns det som). Jag tycker att det är mycket roligare att kolla på "Vänner" än att sortera korten på datorn. Jag tycker att det är mycket roligare att torka damm och bära ut sopor än att läsa om vilken kamera jag borde köpa. Jag tycker att det är mycket roligare att kolla vilka surfkuster som vi kan besöka i sommar på semestern än att skriva, rita och jobba med det jag borde jobba med. Jag tycker att det är mycket roligare att handla mat, laga mat, äta mat, dammsuga och sortera saker hemma än att verkligen äntligen bli klar med det där kalenderkläderprojektet jag drog igång, skriva klart den där jädrans boken som jag nämnde ovan, göra klart skoluppgifterna som väl borde göras och skriva ner alla mina tankar som fyller upp mitt huvud här på bloggen. Dåligt samvete, dåligt samvete, dåligt samvete...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0