Tankar om framtiden

Jag har en ej existerande lista över saker som jag vill göra i mitt liv. Kanske skulle det vara bra att skriva upp det som jag vill göra istället för att försöka hålla allt i huvudet, men eftersom det är saker som jag verkligen gärna vill göra är det svårt att tro att jag kommer att glömma dem. Jag vet att 27 inte är någon ålder där man måste få panik än och det får jag inte heller, men jag undrar lite vad jag verkligen måste stryka från listan. I natt drömde jag om att en kompis kom hem från en jorden-runt-resa. Igen. Många av mina kompisar har varit på jorden-runt-resor och eftersom det inte verkar ha lämnat så stora avtryck så undrar jag om man verkligen ska belasta miljön och plånboken för att ta sig på en sådan resa. Jag undrar verkligen hur alla har råd att åka på alla dessa resor! MEn sen tänker jag på bilen som vi köpte och tänker att jag för de pengarna skulle ha kunnat gjort två stora resor under de senaste åren. Nu har jag istället varit på typ fyra "kortare resor" (som inte heller är att kalla korta resor egentligen, men i förhållande till Jorden-Runt är de korta) och jag har en bil och jag har jobbet kvar (skulle aldrig någonsin få ta ut mer än högst tre veckors semester i rad). Alltså är jag nöjd, men jag vill ändå rädda sköldpaddor efter en resa genom Amazonas. Och egentligen vill jag fortfarande ha besökt Japan en gång i mitt liv, men det är ju en dröm som krossades av kärnkraften, som jag också avskyr. Jag tänker att jag vill ha ett hus i norra Sverige, men jag vill just nu inte ge upp det som jag har här och jag vill inte skuldsätta mig. Jag vill någon gång få barn, men jag hoppas ju att jag inte blir en sån där hemmasittare bara för det. Jag vill ha en katt, men vill att katten har ett bra liv och vill då egentligen inte ha en katt när jag bor i lägenhet. Egentligen är jag nöjd med mitt liv, men jag är så nyfiken på allt som man kan ha. Jag vill prova på alla möjliga typer av liv i form av bostad, ortsplacering och så vidare. Dessutom undrar jag om jag kommer att vara helt nöjd någon dag eller om jag kommer att vara lika drivande på föränding som jag är nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0