Pengar

Så här känner jag mig just nu: Nä, suck.

Varför känner jag mig så, kan man ju undra. Jo, för att världen styrs av pengar och jag ser mer och mer hopplöst på hur de rika förstör det som jag - ack så liten människa på jorden - försöker att rädda genom att alltid släcka alla lampor, spola så lite vatten som möjligt och alltid låta bli att kasta sopor på marken... Det gör jag för att jag jämt får dåligt samvete om jag inte gör det. Det jag försöker rädda är naturen.

Jag tycker om att arbeta på den firma som jag arbetar på för att vi inte förstör naturen så mycket som andra arbetsplatser gör. Jag tycker om att min chef har en liknande politisk inställning som jag, men idag såg jag att han ljuger för sig själv. Han försökte kalla en miljonär som vill tjäna pengar på bekostnad av de andra boende i området och av naturen för motsatsen till högerpolitisk medlem. Kanske är det en miljonär på vänster sida av det politiska strecket, men jag betvivlar det för det som han vill göra låter som en sån där jävla rik bondjävel som jag känner till från området där jag vuxit upp. Befolkningen i staden är sura för de vill inte ha 50 lastbilar som dundrar förbi varje dag, de är rädda att barnen blir påkörda av dem. Befolkningen vill ha kvar naturen som finns där och inte göra en grusgrop som ingen (förutom miljonären) har nytta av och befolkningen vill inte ha alla utsläpp som kommer med att en industri byggs upp där. Jag kan förstå befolkningen och har ingen större lust att kämpa på den andra sidan.

Visst är det tragiskt att det är så det fungerar. Jag vill också bli rik så att jag kan köpa en massa mark som ingen får missbruka, men vad gör det för nytta när det finns paragrafer i lagen som tar ifrån sådana människor rätten till sin egen mark så fort som "landet kan tjäna på det". Tjäna pengar alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0