Applicera denna historia på andra situationer.

Jag läste en artikel om en mamma som besprutar sin åtta-åriga dotter med botox. Det är nog en fejkad historia, men det är ju illa nog att någon hittar på något sådant. I artikel ska mamman ha sagt att hon vill ge sin dotter en bra start i livet så att hon kan bli känd när hon blir äldre. Konstigt nog ska dottern ha sagt att hon kände sig vuxen när hon klarat av en botoxbehandling, som i sin tur görs för att flickan ska behålla sitt "babyface" och se yngre ut längre. Är det inte en konstig föreställning? Man gör något för att se ung ut när man är barn och då känner man sig vuxen?

En annan sak som jag reagerade på var att mamman verkligen inte realiserat att modet ändrar sig. "Jag önskar att min mamma gjort det på mig". Verkligen? Vill hon verkligen ha permanent permanentat hår eller hockeyfrillan som tillhör så många av mina kompisar packar in lådan "pinsamma episoder i mitt liv"?

Som sagt tror jag inte att det är sant, men om det var det skulle jag inte förvånas om man i framtiden hör om en tonåring som slagit ihjäl sin mamma med sina bara händer under mammans förfärade skrik "JAG VILLE JU BARA DITT BÄSTA".

http://www.metro.se/nyheter/mamma-darfor-sprutar-jag-in-botox-i-min-attaaring/EVHkcy!UKQbAtuGqC6/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0