Konkurrens

En på jobbet har fått ett skumt kontrakt. Hon får provision. Sen det blev så sliter hon till sig uppgifter och nu börjar det bli jobbigt. Det är bra att hon får pengar för hennes kontrakt innan var verkligen tragiskt, men det börjar bli som att jag inte kan jobba själv, för hon ska alltid med på mina grejer och sen "säljer" hon det till chefen som att hon har gjort jobbet. Hon förstår nog inte att jag har kämpat för att komma på min position också och att chefen ju kan ifrågasätta vad jag gör, vilket antingen leder till att jag får problem att få löneförhöjning eller till och med att min arbetsplats sätts i fara. Så illa är det inte än, men en penetrant kollega var precis det som jag inte önskade mig. Det var en av anledningarna till att jag var emot att företaget tecknar sådana kontrakt. Vi får se hur det utvecklar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0