Tvångssterilisering

Jävla rövslickare!
Rövslickande kollegor är så fruktansvärt irriterande. En gör mig så agressiv att jag slutar vara professionell. Det är ett bevis att jag varit på ett ställe alldeles för länge. Han sitter istället där och blinkar oförstående. När man frågar honom om någonting vet han aldrig svaret. Istället hoppar chefen emellan och skyddar honom. Vi andra plockar bort ansvar från honom för att han bara gör det som chefen säger att han ska göra och det funkar ju bra för honom. Jag undrar hur längre han kommer att klara av att hänga med vår arbetsnarkoman till chef. En dag kommer han att tycka att det är för mycket. Det unnar jag honom. Jag hoppas innerligt att han en dag fattar att hans väg är fel. Jag hoppas att han ångrar sig i sitt liv. Jag hoppas faktiskt på riktigt att han inte kommer att vara lycklig i arbetslivet. Ja, precis så elak är jag.

Varför hoppas jag det då? Jo, för att han gör mitt jobb svårt. Jag pressade honom att säga sin åsikt idag. Han var emot min idé. När chefen sen sa att han tycker att det är en bra idé sa kollegan högt och tydligt lite vid sidan av: Ja, men om ni alla är för det är jag naturligtvis också för! Sen var han emot. Antingen är man för, emot eller man lägger ner sin röst och håller käften! Det finns ingen annan väg. Vända kappan efter vinden. Slicka chefen djupt i röven så att hela tungan fastnar är en väg för vissa. Den vägen är ingen riktig väg och sånna människor borde dö ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0